Ecke links Ecke rechts
Header Pic   Header Pic
Header Pic  PfeilStart arrow O szkole arrow Koła zainteresowań arrow Koła zainteresowań GIM arrow Klub Młodego Chemika 3abc Header Pic
Header Pic
Start
Klasy
O szkole
Zainteresowania i uzdolnienia
Dolnośląska e-Szkoła
Kalendarz 2017/2018
Plan lekcji 2017/2018
Oferta edukacyjna
Dyrektor informuje
Mapa Strony
Wywiadówki
Reforma
Dzwonki
Kontakt
Szukaj
Linki
Innowacje pedagogiczne
Rada Rodziców
Przetargi

Klub Młodego Chemika 3abc PDF Drukuj Email
Wpisał: D.Zaradna   
18.09.2015.





Witam w nowym roku szkolnym 2017/18 :)

KLUB MŁODEGO CHEMIKA


   Zajęcia odbywają się w   poniedziałki w sali C16
 
o godzinie 15:30
       (9 godzina lekcyjna)


PROWADZĄCY ZAJĘCIA: mgr Danuta Zaradna

                        

CELE OGÓLNE:
1. rozbudzanie i rozwijanie zainteresowania chemią,
2. przygotowanie do konkursu przedmiotowego,
3. opanowanie prostych czynności laboratoryjnych,
4. wdrażanie uczniów do wykonywania doświadczeń z zachowaniem maksymalnych środków ostrożności,
5. doskonalenie umiejętności korzystania z tablic, schematów, wykresów i modeli;
6. rozwinięcie umiejętności samodzielnej pracy z podręcznikami i książkami popularnonaukowymi;
7. doskonalenie umiejętności posługiwania się programami komputerowymi wspomagającymi uczenie się i wykorzystania Internetu jako źródła informacji
8. przygotowanie uczniów do do konkursu przedmiotowego.
9. zrozumienie wszechobecności i znaczenia reakcji chemicznych w naszym otoczeniu

Formy realizacji:
- praca zespołowa,
- praca indywidualna,
- ćwiczenia laboratoryjne,
- rozwiązywanie zadań chemicznych,
- praca z programami komputerowymi i Internetem.
 


Metody pracy:
- problemowa,
- praktyczna.



W pierwszym półroczu roku szkolnego 2017/18 będziemy realizować następujące zagadnienia:

WE WRZEŚNIU I PAŹDZIERNIKU

1. Zapoznanie się z planem na rok szkolny 2017/18.

2. Przypomnienie nazw szkła i sprzętu laboratoryjnego.

3. Utlenianie:

reakcje manganianu (VII) potasu w środowisku
kwaśnym, zasadowym i obojętnym


samozapłon

burza w probówce


W LISTOPADZIE

1.
Reaktywność metali. Reakcje metali: cynku, magnezu, żelaza, miedzi z kwasami.

2.
Czy miedź jako metal półszlachetny reaguje z jakimś kwasem?

3.
Mol i masa molowa. Prawo Avogadro. Rozwiązywanie zadań.

W GRUDNIU


1. Próba Tollensa jako reakcja wykrywania cukrów prostych.

2. Jak się srebrzy bombki?

W STYCZNIU


1. Rozpoczęliśmy realizację projektu edukacyjnego "Ciekawe doświadczenia chemiczne".

W LUTYM
1. Przygotowujemy się do konkursu przedmiotowego. Omawiamy następujące zagadnienia:
a) mol i masa molowa, prawo Avogadra
b) hydroliza soli
c) bilansowanie reakcji redoks





graf_2

 

     Zapraszamy do obejrzenia aktualnych zdjęć z działalności naszego koła zainteresowań oraz zdjęć z lat ubiegłych.








1.
20160310_181836.jpg
2.
20160310_181845.jpg
3.
20160310_181847.jpg
4.
20160310_181856.jpg
5.
20160310_184319.jpg
6.
20160310_184322.jpg
7.
20160310_184329.jpg
8.
20160310_184410.jpg
9.
20160310_185411.jpg
10.
20160310_185436.jpg
11.
20160310_185440.jpg
12.
20160310_185452.jpg
13.
20160310_185500.jpg
14.
20160310_185921.jpg
15.
20160310_190059.jpg
16.
20160310_190107.jpg
17.
20160310_191431.jpg
18.
20160310_191432.jpg
19.
20160310_191556.jpg
20.
20160310_191614.jpg
21.
20160310_191631.jpg
22.
20160310_191635.jpg
23.
20160310_191655.jpg
24.
20160310_191710.jpg
25.
20160310_191727.jpg
26.
20160310_191740.jpg


1.
20160121_145605.JPG
2.
20160121_145700.JPG
3.
20160121_150439.JPG
4.
20160121_150457.JPG
5.
20160121_150504.JPG


1.
20151126_150619.jpg
2.
20151126_150624.jpg
3.
20151126_150644.jpg
4.
20151126_150647.jpg
5.
20151126_150652.jpg
6.
20151126_150717.jpg
7.
20151126_150750.jpg
8.
20151126_150807.jpg
9.
20151126_150910.jpg
10.
20151126_151055.jpg


1.
20151001_145038.JPG
2.
20151001_145047.JPG
3.
20151001_145051.JPG
4.
20151001_145103.JPG
5.
20151001_150310.JPG
6.
20151001_150325.JPG
7.
20151001_150333.JPG
8.
20151001_150337.JPG
9.
20151001_150354.JPG


1.
20151019_150957.JPG
2.
20151019_151102.JPG
3.
20151019_151105.JPG
4.
20151019_151317.JPG


1.
20141117_145806.JPG
2.
20141117_145912.JPG
3.
20141117_150033.JPG
4.
20141117_150512.JPG
5.
20141117_150653.JPG
6.
20141117_150703.JPG
7.
20141117_150916.JPG
8.
20141117_150930.JPG
9.
20141117_151047.JPG
10.
20141117_151102.JPG
11.
20141124_145207.JPG
12.
20141124_145216.JPG
13.
20141124_145228.JPG
14.
20141124_145553.JPG
15.
20141124_145559.JPG
16.
20141124_150203.JPG
17.
20141124_151543.JPG
18.
20141124_151549.JPG
19.
20141124_151838.JPG
20.
20141124_151850.JPG


1.
20141006_144934.jpg
2.
20141006_144953.jpg
3.
20141006_145150.jpg
4.
20141006_145714.jpg
5.
20141006_145726.jpg
6.
20141006_145816.jpg
7.
20141006_145818.jpg
8.
20141006_145842.jpg
9.
20141006_145844.jpg
10.
20141006_151026.jpg
11.
20141006_151056.jpg
12.
20141006_151108.jpg
13.
20141006_151118.jpg
14.
20141027_145839.jpg
15.
20141027_145914.jpg
16.
20141027_145937.jpg
17.
20141027_151042.jpg
18.
20141027_151052.jpg
19.
20141027_151101.jpg
20.
20141027_151115.jpg


1.
121.jpg
2.
122.jpg
3.
123.jpg
4.
124.jpg
5.
125.jpg
6.
126.jpg
7.
127.jpg
8.
128.jpg
9.
129.jpg
10.
130.jpg
11.
131.jpg
12.
132.jpg
13.
133.jpg
14.
134.jpg
15.
135.jpg
16.
136.jpg
17.
_DSC7133.JPG
18.
_DSC7134.JPG
19.
_DSC7135.JPG
20.
_DSC7138.JPG
21.
_DSC7139.JPG
22.
_DSC7140.JPG
23.
_DSC7146.JPG
24.
_DSC8415.JPG
25.
_DSC8417.JPG
26.
_DSC8419.JPG
27.
_DSC8421.JPG
28.
_DSC8422.JPG
29.
_DSC8423.JPG
30.
_DSC8424.JPG
31.
_DSC8425.JPG
32.
_DSC8426.JPG
33.
_DSC8431.JPG


1.
100_7192.JPG
2.
100_7193.JPG
3.
100_7194.JPG
4.
100_7196.JPG
5.
100_7198.JPG
6.
100_7200.JPG
7.
100_7202.JPG
8.
100_7203.JPG
9.
100_7204.JPG
10.
100_7205.JPG
11.
_DSC2292.JPG
12.
_DSC2295.JPG
13.
_DSC2301.JPG
14.
_DSC2303.JPG
15.
_DSC2305.JPG
16.
_DSC2307.JPG
17.
_DSC2308.JPG
18.
_DSC2309.JPG
19.
_DSC2310.JPG
20.
_DSC2311.JPG
21.
_DSC2318.JPG
22.
_DSC2321.JPG
23.
_DSC2331.JPG
24.
_DSC2332.JPG
25.
_DSC2339.JPG
26.
_DSC2341.JPG
27.
_DSC2348.JPG
28.
_DSC2350.JPG
29.
_DSC2352.JPG
30.
_DSC2353.JPG
31.
_DSC2355.JPG
32.
_DSC2357.JPG
33.
_DSC2358.JPG


1.
001.JPG
2.
002.JPG
3.
003.JPG
4.
004.JPG
5.
005.JPG
6.
006.JPG
7.
007.JPG
8.
008.JPG
9.
009.JPG
10.
010.JPG

















POKAZY 2011/2012
1.
0009.jpg
2.
0010.jpg
3.
0011.jpg
4.
0013.jpg
5.
0019.jpg
6.
0022.jpg
7.
0023.jpg
8.
0028.jpg
9.
0036.jpg
10.
0038.jpg
11.
0041.jpg
12.
0047.jpg
13.
0048.jpg
14.
100_6267.JPG
15.
100_6268.JPG
16.
100_6269.JPG



POKAZY 2010/2011
1.
100_5242.JPG
2.
100_5246.JPG
3.
100_5247.JPG
4.
100_5249.JPG
5.
100_5250.JPG
6.
100_5251.JPG
7.
100_5252.JPG
8.
100_5254.JPG
9.
100_5255.JPG
10.
100_5256.JPG
11.
100_5257.JPG
12.
100_5260.JPG
13.
100_5261.JPG
14.
100_5262.JPG
15.
100_5263.JPG
16.
100_5264.JPG
17.
100_5265.JPG
18.
100_5266.JPG
19.
100_5267.JPG
20.
100_5268.JPG
21.
100_5269.JPG
22.
100_5272.JPG
23.
100_5273.JPG
24.
100_5274.JPG
25.
100_5275.JPG
26.
100_5276.JPG
27.
100_5277.JPG
28.
100_5278.JPG
29.
100_5279.JPG
30.
100_5280.JPG





  Kolo szkolny festiwal 2014/2015  >>> pobierz <<<
  Kolo 2011/2012  >>> pobierz <<<










ROK SZKOLNY 2015/ 2016

PROJEKT EDUKACYJNY

"CIEKAWE DOŚWIADCZENIA CHEMICZNE"

II półroczu roku szkolnego 2015/2016 na zajęciach koła zainteresowań realizowaliśmy projekt edukacyjny "Ciekawe doświadczenia chemiczne".

Nasz projekt polegał na wyszukiwaniu doświadczeń chemicznych, które nam się podobają oraz dokładnym  ich opisaniu. Po zebraniu informacji wybrane doświadczenia chemiczne wykonaliśmy. Efektem naszej pracy są albumy, w których znajduje się:

 - opis wykonania doświadczenia chemicznego,

 - zdjęcia doświadczeń chemicznych,

 - obserwacje i wnioski do wykonanych doświadczeń chemicznych.

Wykonane albumy znajdują się na tablicy naszego koła zainteresowań koło sali chemicznej.

Oto niektóre z wybranych przez nas doświadczeń chemicznych:

 - burza w probówce,

 - duch chemiczny,

 - magiczna butelka,

 - ogród chemiczny,

 - zapłon alkoholu etylowego.


1.
20160114_151355.JPG
2.
20160114_151407(0).JPG
3.
20160114_151407.JPG
4.
20160114_151410.JPG
5.
20160114_151414.JPG
6.
20160121_144749.JPG
7.
20160121_144752.JPG
8.
20160121_144818.JPG
9.
20160121_145019.JPG
10.
20160121_145024.JPG
11.
20160307_142245.jpg
12.
20160307_142330.jpg
13.
20160307_142331.jpg
14.
20160307_142411.jpg
15.
20160307_142422.jpg
16.
20160307_142426.jpg
17.
20160307_142435.jpg
18.
20160307_142442.jpg
19.
20160307_142450.jpg
20.
20160307_142500.jpg
21.
20160307_142510.jpg
22.
20160307_142518.jpg
23.
20160307_142524.jpg
24.
20160307_142530.jpg
25.
20160307_142545.jpg
26.
20160413_140856.jpg
27.
20160413_140859.jpg
28.
20160413_140903.jpg
29.
20160413_140956.jpg
30.
20160413_141018.jpg
31.
20160413_141019.jpg
32.
20160413_141021.jpg
33.
20160413_141023.jpg
34.
20160413_141200.jpg
35.
20160413_141232.jpg
36.
20160413_141234.jpg
37.
20160413_141247.jpg
38.
20160425_150344.jpg
39.
20160425_150354.jpg
40.
20160425_150434.jpg
41.
20160425_150440.jpg
42.
20160425_150444.jpg
43.
20160425_150446.jpg
44.
20160425_150451.jpg
45.
20160425_150512.jpg
46.
20160425_150514.jpg
47.
20160509_151811.jpg
48.
20160509_151847.jpg
49.
20160509_151915.jpg
50.
20160509_151921.jpg
51.
20160509_151945.jpg
52.
20160509_152018.jpg
53.
20160509_152046.jpg
54.
20160509_152120.jpg
55.
20160509_152200.jpg
56.
20160509_152213.jpg
57.
20160509_152221.jpg
58.
20160509_152225.jpg
59.
20160509_152231.jpg
60.
20160509_152243.jpg


ROK SZKOLNY 2014/2015

PROJEKT EDUKACYJNY „KOLOROWE OSADY”

  W II półroczu roku szkolnego 2014/15 uczniowie uczęszczający na zajęcia koła zainteresowań „Klub Młodego Chemika” realizowali projekt pt. „Kolorowe osady”.

Celem głównym było otrzymywanie trudno rozpuszczalnych w wodzie wodorotlenków oraz soli. Uczniowie korzystali z metod strąceniowych otrzymywania soli i wodorotlenków.

Na początku uczniowie otrzymywali fosforany (V) oraz węglany.

W trakcie trwania projektu otrzymano:

FOSFORANY (V)

1)    fosforany (V) miedzi (II)

2)    fosforan (V) manganu (II)

3)    fosforan (V) wapnia

4)    fosforan (V) kobaltu (II)

5)    fosforan (V) żelaza (II)

6)    fosforan (V) żelaza (III)

7)    fosforan (V) glinu

8)    fosforan (V) ołowiu (II)

 

WĘGLANY

1)    węglan kobaltu (II)

2)    węglan żelaza (III)

3)    węglan miedzi (II)

4)    węglan niklu

5)    węglan manganu (II)

 

Ostatnim elementem realizacji projektu było otrzymanie w wodzie trudnorozpuszczalnych  w wodzie wodorotlenków:

1)    wodorotlenek miedzi (II)

2)    wodorotlenek żelaza (II)

3)    wodorotlenek żelaza (III)

4)    wodorotlenek ołowiu (II)

5)    wodorotlenek manganu(II)

6)    wodorotlenek niklu (II)

7)    wodorotlenek glinu


1.
20150413_150455.jpg
2.
20150413_150952.jpg
3.
20150413_151011.jpg
4.
20150413_151019.jpg
5.
20150413_151030.jpg
6.
20150413_151035.jpg
7.
20150413_151200.jpg
8.
20150427_144731.jpg
9.
20150427_144807.jpg
10.
20150427_144817.jpg
11.
20150427_144853.jpg
12.
20150427_144946.jpg
13.
20150427_145004.jpg
14.
20150427_145019.jpg
15.
20150427_145039.jpg
16.
20150427_145059.jpg
17.
20150427_145103.jpg
18.
20150427_145141.jpg
19.
20150427_145148.jpg
20.
20150427_145203.jpg
21.
20150427_145232.jpg
22.
20150427_145435.jpg
23.
20150427_145445.jpg
24.
20150427_145454.jpg
25.
20150427_145510.jpg
26.
20150427_145513.jpg



PROJEKT EDUKACYJNY „KOLOROWA CHEMIA"
- 2014/2015


  W pierwszym półroczu roku szkolnego 2014/15 na zajęciach koła zainteresowań „Klub Młodego Chemika" realizowany był projekt edukacyjny pt. „Kolorowa chemia". W trakcie jego trwania uczniowie przypomnieli sobie niektóre ważne zagadnienia poznane podczas lekcji chemii:
- co to są wskaźniki,
- podział wskaźników na naturalne i chemiczne,
- odczyn roztworu.

  Uczniowie zapoznali się także z nowymi zagadnieniami oraz wskaźnikami chemicznymi:
- skala pH,
- błękit metylenowy,
- błękit tymolowy,
- błękit bromotymolowy,
- czerwień Kongo,
- lakmus,
- indygokarmin.

    Do wszystkich doświadczeń chemicznych uczniowie sformułowali obserwacje i wnioski. Na koniec uczniowie wspólnie z nauczycielem omówili zastosowanie wskaźników oraz wykonali doświadczenie chemiczne „Światła drogowe" wykorzystujące wskaźnik chemiczny - indygokarmin. Barwa naszego roztworu zmieniała się z zielonej na żółtą, a następnie czerwoną. Po zamieszaniu roztworu następowała ponowna zmiana barw.

    Etapem końcowym projektu były 45-minutowe warsztaty odbywające się w ramach Szkolnego Festiwalu Nauki, podczas których uczniowie wykonywali doświadczenia chemiczne wraz uczniami z VI klasy szkoły podstawowej w Tyńcu Małym. Podczas warsztatów wykonano także plakaty przedstawiające wykonywane przez uczniów doświadczenia chemiczne. Swoje prace uczniowie przedstawili podczas zakończenia Szkolnego Festiwalu Nauki, który odbywał się w naszej szkole po raz pierwszy.

Oto wyniki naszej pracy:

WSKAŹNIKI CHEMICZNE
 
kwas solny
woda
wodorotlenek sodu
czerwień Kongo
niebieski
pomarańczowy
czerwony
lakmus
czerwony
fioletowy
niebieski
błękit tymolowy
czerwony
żółty
niebieski
błękit bromotymolowy
żółto - pomarańczowy
zielony
niebieski
błękit metylenow
błękitny
niebieski
ciemnoniebieski
 
WSKAŹNIKI NATURALNE
 
kwas solny
woda
wodorotlenek sodu
sok z jagód
czerwony
różowy
zielony
sok z czarnej porzeczki
czerwony
różowy
zielony
sok z buraków
czerwony
różowy
żółty
 

1.
blekit_bromotymolowy_1.JPG
2.
blekit_bromotymolowy_2.JPG
3.
blekit_metylenowy_1.JPG
4.
blekit_metylenowy_2.JPG
5.
czerwien_Kongo_1.JPG
6.
czerwien_Kongo_2.JPG
7.
czerwien_Kongo_3.JPG
8.
grupa_1.JPG
9.
grupa_2.JPG
10.
lakmus_1.JPG
11.
lakmus_2.JPG
12.
sok_z_burakow.JPG
13.
sok_z_burakow_1.JPG
14.
sok_z_burakow_2.JPG
15.
sok_z_jagod.JPG
16.
sok_z_jagod_2.JPG
17.
sok_z_porzeczki.JPG
18.
swiatlo_czerwone.JPG
19.
swiatlo_czerwone_2.JPG
20.
swiatlo_zielone.JPG
21.
swiatlo_zolte.JPG
22.
swiatlo_zolte_2.JPG





PROJEKT EDUKACYJNY „KOLOROWY ŚWIAT CHEMII"

    W I półroczu roku szkolnego 2013/14 na zajęciach koła chemicznego „Klub Młodego Chemika" uczniowie realizowali projekt edukacyjny pt. „ Kolorowy świat chemii". Celem projektu było przypomnienie co to są wskaźniki, jaki jest ich podział na chemiczne i naturalne. Uczniowie poznali skalę pH. Dowiedzieli się jak zaprojektować doświadczenia pozwalające określić odczyn badanego roztworu. Poznali nowe wskaźniki chemiczne: błękit tymolowy, bromotymolowy oraz metylenowym lakmus i czerwień Kongo oraz indygokarmin. Uczniowie mogli porównać wyniki z doświadczeń chemicznych z danymi w tabelach.

W trakcie trwania projektu uczniowie wykonali prezentację multimedialną o wskaźnikach chemicznych i skali pH oraz wykonali plakaty.

1.
1.jpg
2.
2.jpg
3.
3.jpg
4.
6.jpg
5.
7.jpg


ORANŻ METYLOWY - organiczny związek chemiczny z grupy barwników azowych.

środowisko kwaśne

środowisko obojętne

środowisko zasadowe

barwa czerwona

barwa pomarańczowa

barwa żółto - pomarańczowa


  FENOLOFTALEINA - organiczny związek chemiczny, stosowany głównie jako wskaźnik pH. W stanie czystym jest to bezbarwna substancja krystaliczna, nierozpuszczalna w wodzie, rozpuszczalna w alkoholach. W laboratoriach spotykana jest głównie jako ok. 1% bezbarwny roztwór w etanolu.

środowisko kwaśne

środowisko obojętne

środowisko zasadowe

bezbarwna

bezbarwna

barwa malinowa

 

PAPIEREK UNIWERSALNY - papierek wskaźnikowy po zwilżeniu roztworem wykrywanej substancji zmienia swoje zabarwienie jeżeli substancja ta znajduje się w badanym roztworze. Papierki wskaźnikowe stosuje się do wykrywania różnych substancji.

środowisko kwaśne

środowisko obojętne

środowisko zasadowe

barwa czerwona

barwa żółta

barwa zielona/niebieska

 

BŁĘKIT BROMOTYLOWY - rozpuszczalny w alkoholu, słabo rozpuszczalny w wodzie.

środowisko kwaśne

środowisko obojętne

środowisko zasadowe

barwa żółta

barwa zielona

barwa niebieska

BŁĘKIT TYMOLOWY - przybiera barwę od czerwonej do żółtej w zakresie pH 1,2 - 2,8

i od żółtej do niebieskiej w zakresie pH 8,0 - 9,6.

środowisko kwaśne

środowisko obojętne

środowisko zasadowe

barwa czerwona

barwa żółta

barwa niebieska

BŁĘKIT METYLENOWY - w roztworach mocno kwasowych barwi się na zielono, w roztworach lekko kwasowych, obojętnych i zasadowych przyjmuje barwę od błękitnej do granatowej.

 

CZERWIEŃ KONGO - zmiana barwy z niebieskiej na czerwoną następuje w zakresie

pH 3,0-5,0

środowisko kwaśne

środowisko zasadowe

barwa niebieska

barwa czerwona

 

LAKMUS - mieszanina rozpuszczalnych w wodzie barwników, w roztworach o odczynie kwasowym przyjmuje barwę czerwoną, zaś w roztworach o odczynie obojętnym i zasadowym - niebieską. Zakres zmiany barwy pH 5-8.

środowisko kwaśne

środowisko zasadowe

barwa czerwona

barwa niebieska

 

    W trakcie trwania projektu okazało się, że w życiu codziennym również korzystamy ze wskaźników, tylko są to wskaźniki naturalne. Dowiedzieliśmy się, że wskaźnikiem naturalnym jest: sok z czarnej porzeczki, sok z jagód, wywar z czerwonej kapusty, sok z buraków i esencja herbaciana.

 

SOK Z CZARNEJ PORZECZKI I SOK Z JAGÓD

środowisko kwaśne

środowisko obojętne

środowisko zasadowe

barwa czerwona

barwa żółta

barwa zielona

 

WYWAR Z CZERWONEJ KAPUSTY

środowisko kwaśne

środowisko obojętne

środowisko zasadowe

barwa czerwona

barwa fioletowa

barwa zielona/niebieska

 

SOK Z BURAKÓW

środowisko kwaśne

środowisko obojętne

środowisko zasadowe

barwa czerwona

barwa fioletowa

barwa zielona/niebieska



PODSUMOWUJĄC:

WSKAŹNIKI

CHEMICZNE

ODCZYN KWAŚNY

ODCZYN OBOJĘTNY

ODCZYN ZASADOWY

ORANŻ METYLOWY

barwa czerwona

barwa pomarańczowa

barwa żółto - pomarańczowa

FENOLOFTALINA

bezbarwna

bezbarwna

barwa malinowa

PAPIEREK UNIWERSALNY

barwa czerwona

barwa żółta

barwa zielona/niebieska

BŁĘKIT BROMOTYMOLOWY

barwa żółta

barwa zielona

barwa niebieska

BŁĘKIT TYMOLOWY

barwa czerwona

barwa żółta

barwa niebieska

BŁĘKIT METYLENOWY

barwa zielona

(w roztworach silnie kwasowych)

barwa niebieska

barwa niebieska

 

WSKAŹNIKI CHEMICZNE

ODCZYN KWAŚNY

ODCZYN ZASADOWY

CZERWIEŃ KONGO

barwa niebieska

barwa czerwona

LAKMUS

barwa czerwona

barwa niebieska

 

WSKAŹNIKI

NATURALNE

ODCZYN KWAŚNY

ODCZYN OBOJĘTNY

ODCZYN ZASADOWY

SOK Z CZARNEJ PORZECZKI I SOK Z JAGÓD

barwa czerwona

barwa żółta

barwa zielona

WYWAR Z CZEROWNEJ KAPUSTY

barwa czerwona

barwa fioletowa

barwa zielona/niebieska

SOK Z BURAKÓW

barwa czerwona

barwa fioletowa

barwa zielona/niebieska



Jeden ze wskaźników indygokarmin wykorzystywany jest w doświadczeniu chemicznym „Światła drogowe". Przygotowany roztwór z tym wskaźnikiem na początku był niebieski, potem zielony, żółty, a następnie czerwony i ponownie zielony, żółty itd........ 

Gdy wszystkie składniki przereagują całkowicie, roztwór przestaje zmieniać barwę.

 
















Do II etapu konkursu (część laboratoryjna) przechodzi pięć osób z uzyskanym najwyższym wynikiem. Są to uczniowie:

1. Martyna Polita, klasa II b
2. Aleksandra Ziaja, klasa II c
3. Oliwia Pluta, klasa II b
4. Michał Kopystyński, klasa II a
5. Zofia Łuczyńska, klasa II b


II etap konkursu odbędzie się w piątek 03 czerwca 2016 roku
o godzinie 14:35 w sali C16.


Z przyjemnością ogłaszam wyniki II etapu konkursu:

I miejsce - Martyna Polita
II miejsce - Oliwia Pluta
III miejsce - Aleksandra Ziaja

wyróżnienie: Michał Kopystyński i Zofia Łuczyńska

Serdecznie gratuluję wszystkim uczestnikom!
Danuta Zaradna



1.
IMG_4894.JPG
2.
IMG_4897.JPG
3.
IMG_4898.JPG
4.
IMG_4899.JPG
5.
IMG_4900.JPG
6.
IMG_4901.JPG
7.
IMG_4902.JPG
8.
IMG_4903.JPG
9.
IMG_4905.JPG
10.
IMG_4908.JPG
11.
IMG_4909.JPG
12.
IMG_4910.JPG











Zmieniony ( 02.10.2017. )
 
« poprzedni artykuł   następny artykuł »
Header Pic
left unten right unten
© 2018 Szkoła Podstawowa im. UNICEF w Bielanach Wrocławskich
Joomla! is Free Software released under the GNU/GPL License.