Ecke links Ecke rechts
Header Pic   Header Pic
Header Pic  Pfeil Header Pic
Header Pic
Start
Klasy
O szkole
Zainteresowania i uzdolnienia
Dolnośląska e-Szkoła
Kalendarz 2017/2018
Plan lekcji 2017/2018
Oferta edukacyjna
Dyrektor informuje
Rekrutacja kl 1 i kl 0
Mapa Strony
Wywiadówki
Reforma
Dzwonki
Kontakt
Szukaj
Linki
Innowacje pedagogiczne
Rada Rodziców
Przetargi

OZOBOTY - programowanie przez zabawę PDF Drukuj Email
Wpisał: K.Stobnicki   
04.11.2017.
1

OZOBOTY
programowanie przez zabawę
12 października 2017

>>> więcej <<<



  OZOBOTY – programowanie przez zabawę

  W Szkole Podstawowej im. UNICEF w Bielanach Wr. pojawiły się OZOBOTY. Są to małe roboty służące do programowania poprzez zabawę. OZOBOT zabiera dzieci w niesamowitą przygodę rysowania, rozwiązywania problemów i pracy grupowej. Roboty rozpoznają odpowiednie sekwencje kolorowych linii i podążają ich śladem. Za pomocą kolorowych kresek lub flamastrów, możemy w prosty sposób napisać pierwszy program. Starsze dzieci i młodzież mogą używać platformy OzoBlockly do zaprogramowania komendy dla robotów. Zaletą OZOBOTÓW jest fakt wykorzystania ich do programowania podczas zajęć w każdej klasie a użytkowanie ich nie wymaga używania komputerów. Ciekawe zajęcia w trzech klasach szkoły podstawowej i jednej gimnazjalnej zostały przeprowadzone 12 października przez Fundację EduSens z Gdańska. Młodsze dzieci uczyły się wypełniania odpowiednimi kolorami pól na planszach, następnie samodzielnie wyznaczały trasy OZOBOTA i obserwowały wyniki swoich działań, doskonale się przy tym bawiąc. Uczniowie byli zaciekawieni i skupieni na pracy, chętnie podejmowali kolejne zadania. Mały robot okazał się dla niektórych nie lada wyzwaniem. Każdy uczeń zaprogramował drogę OZOBOTA z domu do szkoły, wykorzystując kolorowe flamastry i kartkę papieru. Robot stał się przyjacielem dzieci, które po zakończonej lekcji otrzymał dyplom za udział w zajęciach programowania. W klasach starszych, uczniowie wykorzystali małe roboty do pracy z tabliczką mnożenia. Praca z OZOBOTAMI wymagała myślenia algorytmicznego. Zajęcia służyły rozwijaniu zainteresowania programowaniem i stwarzaniu możliwości do poszerzania wiedzy matematycznej. Bardzo ważne w realizacji tego rodzaju zajęć było stwarzanie warunków do zdobywania umiejętności pracy zespołowej.
  Podczas lekcji uczniowie musieli wykazać się dużym skupieniem i liczyć mrugnięcia (mogli je zapisać) wykonując jednocześnie mnożenie w pamięci mając na to tylko 8 sekund. OZOBOT podawał wynik za pomocą dwóch kolorów. Zielone mrugnięcie oznaczało cyfrę dziesiątek, niebieskie zaś cyfrę jedności. Dzięki takim zajęciom, uczniowie uczą się dokładności i precyzyjnego myślenia wymaganego przy bardziej zaawansowanym programowaniu w starszych klasach.



S. Pienio-Piekarska


1.
DSCN5408.JPG
2.
DSCN5417.JPG
3.
DSCN5421.JPG
4.
DSCN5437.JPG
5.
DSCN5460.JPG
6.
mms_20171021_081226.jpg
7.
mms_20171021_081234.jpg
8.
mms_20171021_081244.jpg


Zmieniony ( 05.11.2017. )
 
« poprzedni artykuł   następny artykuł »
Header Pic
left unten right unten
© 2018 Szkoła Podstawowa im. UNICEF w Bielanach Wrocławskich
Joomla! is Free Software released under the GNU/GPL License.